بزرگ ترین الماس جهان خورشید است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد

ژاکت پوشاکی است برای بخش بالایی بدن که از زیر گردن تا کمر آدمی کشیده شده است و از بدن در برابر سرما پشتیبانی و نگهداری می‌نماید.
بیش‌تر ژاکت‌ها دارای آستین هستند اما نمونه‌هایی از ژاکت بی‌آستین نیز ساخته شده است. هم چنین بیش‌تر ژاکت‌ها چسبان بوده و به بدن آدمی می‌چسبند و کمتر از کت ایزوله هستند.

یک شنبه 25 دی 1390 18:45 |- آزی -|


کـُرسـِت نوعی پوشاک است که انواع زنانه و مردانه دارد و معمولاً بسیار سِفت و محکم است. پوشیدن آن جنبه‌های زیبایی یا درمانی دارد و برای دردهای ستون مهره‌ها و سایر مفصل‌های بالاتنه به کار می‌رود

یک شنبه 25 دی 1390 18:45 |- آزی -|


شهرت کریستین دیور به عنوان یکی از مهمترین طراحان لباس زنانه در قرن بیستم زمانی آغاز شد که او اولین مجموعه خود را در سال 1947 ارائه کرد. او دراین مجموعه " نگاه جدید" New Look را معرفی کرد . ترکیب شانه های گرد شده و منحنی ، یک کمربند تنگ که محکم بسته می شد و دامن حجیم و پف دارنگاه جدیدی بود که از ماورای ظرافت ، زنانگی و توانگری به مد و پوشاک زنان نگاه می کرد . پس از سالهای بسیاری که از استفاده اونیفورمهای نظامی ، کمبودها و محدودیتهای مربوط به لباسهای مردانه می گذشت ، دیور نه تنها یک نگاه جدید را ارائه کرد بلکه یک چشم انداز و نظریه جدید را معرفی کرد .
دیور پس از تولد تا سن ده سالگی در نورماندی فرانسه بود و در ده سالگی به همراه والدین خود به پاریس رفت . او پس از تحصیل در علوم سیاسی ، در ارتش خدمت کرد . طراحی لباس را تا سال 1935 شروع نکرده بود ، در این سال او به پاریس بازگشت و شروع به فروش طرحهای اولیه خود کرد . رابرت پیگرت طراح لباس، او را در سال 1938 استخدام کرد . در طول جنگ جهانی دوم ، دیور در جنوب فرانسه خدمت می کرد ، سپس در سال 1941 دوباره به پاریس بازگشت و در سالن طراحی بزرگتری برای لوسین للونگ مشغول به کار شد . دیور در سال 1946 با پشتیبانی مارشال بوساک ، صاحب کارخانه منسوجات ، سالن مد خود را افتتاح کرد .
دیور کمک کرد تا پاریس محاصره شده پس از جنگ ، مجددا به پایتخت و مرکز مد تبدیل شود. هر کدام از مجموعه های او در سراسر این دوره دارای موضوعی بودند . در بهار سال 1947، مانکنی با نام پیشنهادی " کارول " یا "شکل 8" ارائه کرد که مدل جدیدی بود با شانه های برجسته ، رانهای مشخص و برجسته و کمری باریک . درمجموعه بهار سال 1953، با نام لاله ، تعداد زیادی تصویرهای پرگل و نقشدار را نشان می داد . مدل " خط A " بهار سال 1955 ، با کمری نامشخص و نیمرخی صاف که بر روی رانها و پاها پهن و عریض می شد به حرف A بزرگ شباهت داشت . بعضی از طرحهای دیور به زمان امپراطوری دوم و سایر سبکهای تاریخی شباهت داشت و از آنها شبیه سازی شده بود ، اما او همچنین لباسهای مردانه را طراحی می کرد و آنها را بخشی از مدلهای قفسه مدرن قرار می داد . دیور در آخرین مجموعه خود احساس کرد به مدلی ملایم تر نیاز دارد و لباسهای خواب زنانه ، پیراهنهای آستین کوتاه (تونیکهای) تنگ و پوششی شبیه لباس ساری زنان هندی طراحی کرد .
دیور به همرا شریک خود جکووس رووت ، درایجاد قراردادهای کاری در تجارت مد پیشگام شد . در سال 1948 ، او قراردادهای پر سودی در معامله برای لباسهای خز دار ، جورابهای زنانه ساق بلند و عطر ترتیب داد که نه تنها ایجاد در آمد و منفعت می کرد ، بلکه او را به یک نام خانوادگی و آشنا بدل کرد . در حالی که سالن مد دیور امروزه هنوز در حال پیشرفت است ، مرگ نا بهنگام دیور در سال 1957 دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد . کریستین دیور با نام خود تنها یک دهه طراحی کرد ، اما تاثیر او در مد تا سالهای بسیاری پس از آن باقی خواهد ماند .
نیم تنه " بار" کریستین دیور با شانه های شیب دار ، نیم تنه منحنی و برش دار ، کمر باریک و فشرده و رانهای باد کرده و حجیم نمونه ای از مجموعه " نگاه جدید" اوست . این مدل انکاری بر سبکهای دهه های 20 و 30 قرن بیستم بود ، همچنین به طور آشکاری مرهون سبکها و مانکن های اواخر قرن نوزدهم بود. اگرچه به نظر می رسید که این مانکن ساخته شده دردهه 1950 ، تا حدودی باعث راحتی و استراحت قسمت پایینی بدن می شد ، مجلات مد کنترل و رژیم غذایی سختی را تحمیل کردند. در سال 1949 ، وگو رژیم غذایی ایکس را معرفی کرد ، یک رژیم 750 کالری در روز که باید ده روز ادامه می یافت و چندین نسخه از آن در دهه 1959 منتشر شد . یک سرمقاله در سال 1953 در " بازار چنگ نواز" بیان کرد ، افرادی که در حفظ شکل و ظاهر مناسب خود موفق نیستند " به اندازه کافی و مناسب در مورد اینکه بخواهند در بهترین حالت ظاهری ممکن خود دیده بشوند ، نظری ندارند " . این تاکید و اهمیت دادن به کنترل داخلی و حفظ شکل ظاهری مناسب شاید دلیلی شد تا لباسهای زیر بزرگ و حجیم قرن نوزدهم زیاد در مانکن ها و مدلها استفاده نشود . کمربندهای تنگی که به عنوان لباس زیر در دهه 1950 معرفی شد تنها چهار اینچ عرض داشت . بیشتر لباسهای ورزشی در این دهه روش دیور را دنبال می کردند.ادامه دارد

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


جورجيو آرمانی ، متولد پیاسنزاي ایتالیا در سال 1934 ، یکی از معروفترین و با نفوذترین طراحان لباس است. او پس از فعالیت مختصری که در پزشکی (تحصیل کردن در دانشگاه میلان) ودر زمینه عكاسي داشت ، تنها بر حسب اتفاق وارد صنعت مد شد .
او پس از خدمت نظام وظیفه ، حرفه خود را با یک میزآرایشی ویترینی دریک فروشگاه بزرگ در میلان با نام لاريناسكنت آغازکرد . او بعدا بیان کرد که سبک کلاسیک خود را در طول این دوره و به دنبال سفرهای مکررخود به بریتانیا رشد و توسعه داده است . او می گوید :" انگلستان واقعا مهمترین مرکز الهام بخش بود . زمانی که من درفروشگاه لاريناسكنت مشغول به کار بودم ، دائما برای کسب اعتباردر بازار و دیدن مغازه ها و یاد گرفتن از آنها به لندن سفر می کردیم . من به خاطر دارم تعدادی ژاکت کشباف پشمی زرد رنگ در یک بوتیک کوچک دیدم و آنها را به فروشگاه خودمان آوردم و همه فکر کردند که من دیوانه هستم . این ژاکتهای پشمی زرد مورد استفاده دوک ویندسوربودند و برای مردم متوسط مورد استفاده نبود . این نوع تفکر در مورد این قبیل پوشاک بسیار انگلیسی بود ."
او در سال 1946 ، با داشتن دانشی عمیق درباره پارچه و طراحی ، به عنوان یک طراح در شرکت پوشاک مردانه نينو كروتي هیتمن استخدام شد . جورج آرمانی در سال 1974 اولین برچسب لباس مردانه خود را معرفی کرد و اولین مجموعه لباس زنانه او یک سال بعد ارائه شد .
از سال 1975، آرمانی به سرعت لباس زیر ، لباس شنا ، لوازم جانبی ، ... را با مارک جورجيو آرمانی راه اندازی کرد .
در سال 1981 ، اولین سری فروشگاههای شعبه های پخش و فروش ارزانتر خود ، شلوارهای جین آرمانی و بازار بزرگ آرمنی را افتتاح کرد .آرمانی در سال 2000 بخش جدید گریم و آرایشی را به محصولات خود افزود ، که توسط پت مگراس طرح ریزی می شد . امروزه امپراطوری آرمانی شامل 2000 مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیشتر از یک بیلیون دلار می باشد. پس از اینکه پلیس پاریس، خیمه های مشکی نمایش او را در سينت سولپايس پاريس، با این ادعا که ساخت و استقرارآنها امن نیست ، ممنوع کرد، آرمانی مجبور شد در مارس 1998 درشهرنیویورک کار خود را به نمایش بگذارد . در این زمان نمایشهای راهرویی او معمولا جمعیت زیادی را به خود جلب می کرد و رابرت دنیرو ، اسپایک لی ، مارک والبرگ، مارتین اسکورسس ، سوفیا لورن و بسیاری دیگر به تماشای آن می آمدند .
با این حال آرمانی ادعا می کند که از مردم معمولی که در خیابانها هستند برای خود الهام می گیرد . او اعتقاد دارد که لباسها باید برای پوشیدن تولید شود ، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارتهایی که او به عنوان یک طراح لباس آموخته است تا لباسهای معاصری را برای زنان تولید کند . لباسهایی با شانه های پهن به مدلی عملی تر ، سودمندتر و انعطاف پذیرتر بدل شده است و مجموعه های آرمانی امروزه زیبا و ظریف هستند .
در سال 2000 فوربز، جورجيو آرمانی را به عنوان موفق ترین طراح در دنیا اعلام کرد. با در آمد شخصی 135 میلیون دلار در سال 1999. در سال 2001 این مجله او را در ریف نوزدهم (بعد از خانواده بولگاری و قبل از پراداس در لیست اعضای جدید مد قرار داد

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


بیشتر از چهل سال والنتینو گراوانی، که برای همه با نام والنتینو معروف است، یکی از برجسته ترین نامها در عرصه فشن است و تعدادی از زیباترین و برازنده ترین لباسهای شب و طرح های کلاسیک را خلق کرده است .
او در ماه می 1932 در وگرای ایتالیا متولد شد . والنتینو در کودکی به فشن، نقاشی و معماری علاقه زیادی داشت و استعداد بسیار زیاد او در طراحی، او را ترغیب کرد تا طراحی مد و زبان فرانسه را در آکادمی هنر میلان تحصیل کند . والنتینو هنوز نوجوان بود كه برای تحصیل در فشن به پاریس رفت ودر آنجا مهارت رقص و عشق او به تئاتر فرانسه افزایش یافت.
زمانی که او هنوز مشغول تحصیل بود ، توانست جایزه معتبری را برای طراحی مد از دبیرخانه بین المللی پشم (جایزه ای که اخیرا به يووز سينت لورانت و کارل لاجرفلد اهدا شده است) دریافت کند . این جایزه باعث شد تا او توسط طراح لباس جین دسز شناخته شود و در سالن مد او ، اولین شغل طراحی مد را در سال 1950 به دست آورد .
والنتینو پیش از آنکه با گی لارچ مشغول کار بشود ، پنج سال با جین دسز همکاری کرد، که در آنجا در میان سایر وظایفش با پرنسس آیرن گالیتزین نیزهمکاری می کرد . در سال 1960 او اولین مجموعه و سالن مد خود را در واي کُنداتی در رم راه اندازی کرد . او به موفقیتی فوری دست یافت و توانست الیزابت تیلور نکته بین را تحت تاثیر قرار بدهد که در آن زمان در ایتالیا هنرپیشه معروفی بود.
فيلم زندگي شيرين ( La Dolce Vita ) اثر فدريكو فليني د ر سال 1960 ، موفقیت او را در زمانی که زنان در همه جا دوست داشتند از سبک لباس در فیلمها و همچنین از ستاره محبوب خود، آنیتا اکبرگ تقلید کنند تسریع کرد. پدیدار شدن والنتینو به عنوان یک زنانه دوز برجسته ، علی رغم این حقیقت که اساس کار او در رم بود نه در پاریس ، موجب شد تا طرح های بی نظیر او در بسیاری موارد مورد تحسین بسیار قرار بگیرد .
او برای دا منهای تمام قد خود مورد تمجید ویژه ای قرار گرفت ، امضاي او "والنتینوی سرخ" ( 'Valentino red' ) و علاقه او به کنتراست ساده بین سفید وسیاه بود . موفقیت او باعث شد که بوتیکی در پاریس ایجاد کند و برچسب مشهور 'V' را عرضه کرد . او در سال 1967 جایزه نايمان مارکوس را دریافت کرد و در سال 1970 نخستین شعبه لباسهای آماده خود را افتتاح کرد و بوتیکهایی در رم و نیویورک تاسیس کرد.
جوایز والنتینو همچنان ادامه داشت ، بالاترین مدال ممکن در ایتالیا Calvaliere di Gran Croce ، توسط رئیس جمهور کاسیگا به او اهدا شد
در سال 1991 ، والنتینو به مناسبت جشن گرفتن سی امین سال فعالیت خود در فشن ، یک مهمانی سه روزه ترتیب داد که پنج میلیون دلار هزینه در برداشت . در میان 1600 مهمانی که از شام پر خرج شب آخر در ويلا مديسي لذت می بردند ، نانسی کیسینجر، جینا لالو بریجید و الیزابت تیلور دیده می شدند . یک نمایشگاه هم با عنوان " سی سال سحر آمیز" برای تجلیل از والنتینو اجراشد که شامل تعدادی طرح بود که قبلا دیده نشده بود . این مراسم تجلیل مناسبی بود برای مردی که تعداد بیشماری لباس شب برای مراسم جایزه اسکار طراحی کرده است و همچنین بعضی از گرانترین لباسهای عروسی در دنیا را برای الیزابت تیلور ، جکی اناسیس ، کرتنی کاکس و جنیفر لوپزطراحی کرده است.
والنتینوبرای بعضی از فریبنده ترین افراد دنیا مثل : پرنسس مارگارت ، جولیا رابرتس و کلودیا اسچیفر لباس طراحي کرده است. موفقیت او همچنین شیوه زندگی برای او فراهم کرد که حتی با ثروتمندترین مشتریان خود برابری می کند . والنتینو با پوستی به رنگ قهوه ای سوخته و قفسه لباسهایی با مارک رالف لورن و ساویل رو و البته مارک خودش ، معروف است . در حقیقت او تجسم شخصیتی عالی مارک خود است . او خانه هایی در نیویورک ، نایتز بریج، کاپری، همچنین ویلایی در حومه رم و یک کلبه ییلاقی در گستاد ، یک کرجی 43 متری و یک قصر رومي شش طبقه برای دفتر کار خود دارد. محدوده دوستان او هنرمندان برجسته ای هستند که او لباسهایشان را طراحی کرده است .

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


زنان شهر سوخته پنج هزار سال پیش طبق مد روز لباس می پوشیدند
تحقیقات باستان‌شناسان درون قبور گورستان محوطه باستانی شهر سوخته نشان داد که زنان شهر سوخته مطابق مد روز پنج هزار سال پیش لباس می‌پوشیدند و به استفاده از زیورآلات و آرایش خود اهمیت می‌‌دادند.

این بررسی‌ها روی قبور و به خصوص مطالعه روی اسکلت زنان در کاوش‌های فصل پیش انجام شده و باستان‌شناسان، نحوه آرایش و نوع پوشش زنان شهر سوخته را به دقت مورد مطالعه قرار داده‌اند. اشیای داخل قبوری که با مردگان درون قبرهای پنج هزار سال پیش به درون خاک می‌رفتند، باستان‌شناسان و محققان را به این اطلاعات رهنمون کرده است.

«
منصور سجادی»، باستان‌شناس و سرپرست هیات کاوش در شهر سوخته در این باره به «میراث خبر» گفت: «در تمام قبور متعلق به زنان شهر سوخته، سرمه‌دان، سرمه و شانه دیده می شود. زنان این منطقه به زیورآلات خود توجه می کردند و بیشترین اشیای به دست آمده از شهر سوخته را زیورآلات قیمتی تشکیل می دهند که با هنرمندی و ظرافت بسیار ساخته شده‌اند



وی در ادامه افزود: «زنان شهر سوخته در استفاده از سنگ‌های گرانقیمت بسیار تبحر داشتند و گردن‌بندها و دستبندهای به دست آمده از این منطقه، یکی از شاهکارهای هنری پنج هزار سال پیش محسوب می شود. در قبری متعلق به یک زن 18 ساله بسیار ثروتمند، سرمه‌دان، سرمه، شانه، جعبه آیینه فلزی، میله سرمه‌کشی مرمری، هاون سرمه‌کوبی و سایر وسایل تزیینی به دست آمده است. جنس و نوع اشیا نشان می‌دهد که این زن بسیار ثروتمند بوده، اما در قبور دیگر زنان نیز همین اشیا با جنس‌های معمولی و ارزان‌تر دیده می‌شود

«
سجادی» همچنین درباره پوشش زنان شهر سوخته گفت: «از روی بقایای پارچه‌های به دست آمده از شهر سوخته و همچنین پیکره‌های یافت شده در این منطقه، متوجه شدیم که زنان شهر سوخته لباسی همانند لباس «ساری» که در هندوستان و پاکستان استفاده می‌شود، می‌پوشیده‌اند. مردمان شهر سوخته از صنعت پارچه‌بافی بسیار بی‌نظیری برخوردار بوده‌اند و همین امر موجب شده که آنان در انتخاب رنگ و نقش لباس خود، تنوع زیادی داشته باشند. در یکی از پیکره‌های یافت شده، زن شهر سوخته لباسی مانند «ساری» پوشیده و لباس او از روی سینه به پایین با پولک و سنگ‌های قیمتی، تزیین شده است. تحقیقات روی زنان شهر سوخته در مجموع نشان می‌دهد که زنان پنج هزار سال پیش در این منطقه مطابق مد روز لباس می‌پوشیدند و ثروتمندی آنان موجب شده بود که آنان بسیار خوش‌لباس بوده و به آرایش خود بسیار اهمیت بدهند



این تحقیقات در هشتمین فصل کاوش در شهر سوخته ادامه خواهد یافت و باستان‌شناسان به بررسی لباس و پوشش مردان نیز خواهند پرداخت. همچنین در این فصل کاوش در شهر سوخته که از 12 آذر ماه سال جاری آغاز می شود، باستان‌شناسان به طبقه‌بندی پارچه‌های یافت شده در شهر سوخته خواهند پرداخت. باستان‌شناسان امیدوارند که در فصل جدید کاوش، به خصوصیات فیزیکی مردان و زنان شهر سوخته نیز پی ببرند.

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


این روزها پوشاک زنانی که درشت اندام و بزرگ هستند، فراوانتر و شیکتر از گذشته شده است. قبلا هنگامی که لباس های این گونه زنان مطرح می شد، اصولا لباس های ساده خانه در نظر گرفته می شد. اما امروزه شما می توانید لباس های شیک و مدروز را تقریبا برای هر سایزی بیابید. یک کت ودامن متناسب، انتخاب عالی برای اینچنین زنانی است، زیرا ترکیب و ساختار بیشتری نسبت به سایر مدل های لباس دارد. اگر شما کت دامن مناسبی برای سایز اندام خود انتخاب کنید، بیدرنگ باعث می شود که آراسته تر و بهتر به نظر برسید.

1- مشخص کنید که برای چه مراسم و موقعیتی می خواهید لباس بپوشید. کت و دامن های کاری معمولا رنگ و طرح های ساده تر و معتدل تری دارد. کت و دامن های معمولی و میهمانی های دوستانه، می تواند از پارچه و رنگهای شادتری انتخاب بشود.
2-
تعیین کنید که فرم اندام شما چگونه است. اینکه چاقی و اضافه وزن شما در چه قسمتی از اندام شما قرار دارد، در شکل و برش کت ودامنی که باید بخرید، نقش مهمی دارد. هر اندامی نیاز به لباسی دارد که کاملا با آن متناسب باشد.

3-
کتی انتخاب کنید که متناسب اندام شما باشد. انتخاب کتی که کاملا اندازه و مناسب اندام است، برای زنانی که اضافه وزن دارند بسیار مهم است؛ زیرا ساختار و فرم کت می تواند بخش های برجسته و بزرگ بدن را بپوشاند و کوچکتر نشان بدهد. کتی انتخاب کنید که شانه های پهنی داشته باشد و به سمت کمر باریک شود.

4-
دامن هایی را انتخاب کنید که ران های شما را کوچکتر و مناسب نشان بدهد. اگر رانهای بزرگ و پهنی درید، دامن خطی ای شکل برای شما مناسب است.

5-
از خیاطی استفاده کنید تا لباس را با تناسبات اندام شما هماهنگ کند. اگر کت دامنی انتخاب کرده اید که کاملا اندازه و متناسب شما نیست، یک خیاط خوب می تواند آن را به نمونه ای مناسب تبدیل کند.

6-
کت ودامن هایی را انتخاب کنید که بتواند در قسمت کمر کمربند داشته باشد، تا اندام شما را بهتر و ظریفتر نشان بدهد. کتهای کمردار مدلی جدید و جالب هستند.

7-
اگر پاهای زیبایی دارید، دامن های تا روی زانو بپوشید

8-
از پوشیدن کت دامن های باد کرده و حجیم خودداری کنید. زنی که اضافه وزن دارد، با پوشیدن چنین لباس هایی اغلب بزرگ تر و چاقتر به نظر می رسد. در عوض لباس هایی بپوشید که قسمتهای مثبت شما را برجسته و مشخص می کند.

9-
از پوشیدن کت و شلوارهایی که جیب های بغل از رو دارد، خودداری کنید

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


کت کلاسیک مردانه : باید در نگاه اول سرشانه(بدن) از سرشانه ی کت بیرون نباشد همینطور برعکس ، یعنی سرشانه کت افتاده نباشد و کاملا روی تن بنشیند تا زحمتی که بر روی تولید آن لباس کشیده شده به هدر نرود..
آستین کت یاید به اندازه ای بلند باشد که در حالت ایستادن معمولی فرد آستین روی استخوان مچ باشد.

پیراهن کلاسیک مردانه : باید دقت کنید که پیراهن را فقط زیر کت نمی پوشید و ممکن است که پیراهن تکی را هم به تن کنید پس مراقب باشید دوخت سرشانه روی استخوان سر شانه باشد ، پهلو ها خیلی گشاد نباشد و همینطور تنگی آن در حد چسبان نباشد چون می خواهید کلاسیک باشید.

یقه باید تا آخرین سایز ممکن فیت گردن باشد تا در صورت بستن کراوات یا پاپیون زیبایی خود را نشان دهد.
آستین هم باید روی مچ بیفتد و اگر پایان آستین بالا تر از مچ بود یعنی کوتاه است و کوتاهی یعنی سایز با مشکل روبرو است.

کفش کلاسیک مردانه : معمولا کفشهای کلاسیک مجلسی از جنس چرم هستند که برای تزئین آن از ورنی استفاده می کنند..
یکی از خاصیت های چرم باز شدن منافذ روی آن می باشد و همین دلیلی است برای اینکه کفش مناسب شما کفشی باشد که فیت پا باشد و حتی کمی به پا فشار وارد کند ( در زمان خرید ) . که البته این در مورد رو و کناره های کفش می باشد ..اما اگر جلو یا پشت کفش پای شما را اذیت می کند ، سایز این کفش برای شما مناسب نیست.

شلوار کلاسیک مردانه : طراحی این شلوار ها باید با فاقهای متوسط باشد یعنی در زمان پوشیدن آن فاق خیلی پایین نباشد که شلوار افتاده نشان داده شود همینطور اگر چروکهای جلوی شلوار بیش از حد بود یعنی اینکه از ناحیه باسن تنگ است.

اگر فاق تنگ باشد چروکی از زیر فاق تا نزدیکی جیبها پدیدار می شود که نشان دهنده مشکل فاق می باشد.

جیبها نیز ممکن است کمی جمع شود اما بهترین حالت این اس که چروکی روی جیب نباشد و کاملا صاف روی ران افتاده باشد.

دقت کنید در صورت کوچک بودن سایز ،دکمه یا بسته نمی شود یا به سختی بسته می شود.
همیشه به اندازه یک سایز اضافه تر پارچه را ببریم

 

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


دامن خطی ای شکل(A-line) برای کسانی که کمر پهنی دارند، مدل بسیاری خوبی است. این دامن در قسمت کمر تنگ و کم پهنا است و از روی ران‌ها و به سمت پایین پهن می‌شود. این مدل دامن هیچ وقت از مد نمی‌رود. رعایت نکاتی ساده در پوشیدن دامن خطی‌ای شکل، باعث می‌شود که کمر شما باریکتر و لاغرتر به نظر ‌رسد.

1-دامن تکرنگ و به رنگ تیره انتخاب کنید. رنگ تیره به چشم بیننده اجاز ه می‌دهد که شکل طبیعی و اصلی دامن را دنبال کند، در نتیجه این تصور ایجاد می‌شود که کمر شما باریکتر است. اما پیچیدگی پارچه‌های طرح دار تاثیر شکل و طرح دامن را از بین می‌برد و در این صورت به شکل دامن که به باریک دیده شدن کمر کمک می‌کند، کمتر توجه می‌شود.

2-
قد زانو بهتر است روی زانو یا پایین‌تر باشد. از قد دامن برای ایجاد تعادل در پهنای کمرتان استفاده کنید. هرچه کمر شما پهن‌تر است، دامن باید بلندتر باشد. این کار موجب می‌شود که کمر باریکتر به نظر برسد.

3-
بلوز خود را با دامنتان ست کنید. چشم بیننده از سر تا نوک پای شما را دنبال می کند. اگر طرح یا رنگ پارچه بالاتنه و پایین‌تنه متفاوت باشد،‌ چشم در قسمت کمر توقف می‌کند و بیشتر به کمر توجه می‌شود. برای اینکه این تصور ایجاد بشود که کمر لاغرتری دارید، بلوز و تی‌شرت تکرنگی که همرنگ دامن ای‌شکل شما است، بپوشید.

4-
اگر قسمت بالای بلوزتان چین‌دار و حجیم باشد، اپل‌دار یا لایه‌دار باشد، بالاتنه شما به شکل هفت دیده می‌شود که در قسمت پایین کمترین پهنا را دارد. در نتیجه به همراه دامن ای شکل، کمر را باریک‌تر از آنچه هست نشان می دهد؛ چون در این صورت کم‌پهناترین بخش بدن شما کمرتان خواهد بود.

5-
از کمربند پهن استفاده کنید. کمربند پارچه دامن را در قسمت بالا و پایین کمر جمع می‌کند و کمر را باریک نشان می‌دهد. کمربندی انتخاب کنید که با رنگ دامن و بلوزتان هماهنگ باشد.

6-
کفش پاشنه دار بپوشید. پاشنه بلند کفش قد را بلندتر نشان می‌دهد. قد بلند کمر پهن را جبران می‌کند.

7-
به خاطر داشته باشید که در قسمت کمر از پاپیون، سنجاق تزئینی، تکه دوزی و هر نوع تزئین خوداری کنید، چون توجه را به این قسمت جلب می‌کند و کمر را پهنتر نشان می‌دهد.

 

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


زنان با 155 سانتیمتر قد
لباس‌های ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنید. از پوشیدن دامن‌های خیلی گشاد و کلوش، پلورها و ژاکت‌های بزرگ خودداری کنید.
مانتو، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید که سایز کوچک و اندازه شما باشد. اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید، مجبورید شانه‌های بزرگ و آستین‌های بلند لباستان را به خیاط بسپرید تا آن را اصلاح کند.
کت‌ها و مانتوهاي خیلی بلند موجب می‌شود که کوتاهتر دیده شوید. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است.
شلوارهای پاچه گشاد برای زنان ریزه و کوتاه قد بسیار خوب است، به شرط اینکه حجم آن با بالاتنه لباس و پاشنه‌های کفش هماهنگ باشد.
کت و لباسی که راه‌های عمودی باریکی دارد، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس می‌شود و درنتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد و علاوه‌براین مدلی رسمی و کلاسیک است.
یک کت راه‌دار باریک بر روی پیراهنی راه‌دار یک لباس شب ساده و زیبا است. دقت کنید که دامن لباس تا روی زانو باشد و این به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند.
زنان ریزه با قد کوتاه از دختران نوجوان کوتاهتر نیستند، اما تناسبات اندام آنها فرق می‌کند؛ فاصله گردن تا کمر و کمر تا رانشان کوتاهتر است.

 

کت کوتاه که تا بالا یا روی ران باشد، برای خانم‌های کوتاه قد بسیار مناسب است. از پوشیدن هر مدلی که جعبه مانند باشد(که شما را چاق و تپل نشان می‌دهد) یا مدل‌های چروک خودداری کنید.
شلواری که در قسمت کمر و بالا تنگ باشد و از زانو به پایین گشاد بشود، بسیار شیک است و بیشتر از هر مدل شلواری به اندام شما می‌آید.
کیفی مناسب با کت و شلوارتان انتخاب کنید. باید کیفی که انتخاب می کنید، خیلی بزرگ نباشد، مثلا به جای کیف می‌توانید از یک کیف پول بزرگ استفاده کنید.

 

لباس های کشباف
اگر شما هم قد کوتاهی دارید اما بالاتنه پهن و عریضی دارید، لباس‌های سایز کوچکی که معمولا در بازار پیدا می‌شود، برای شما خیلی جالب نیست ‌و بیشتر برای خانم‌هایی خوب است که شانه و سینه‌های بزرگی ندارند.
اما بعضی از لباس‌های کشباف در عین حال که راحت و اندازه شما هستند، خیلی حجیم و بزرگ نیستند.
پاهای خود را با پوشیدن دامن بالای زانو، کفش پاشنه دار متناسب و ساق جورابی، کشیده‌تر نشان بدهید. ساق‌های مات و تیره برای چنین اندامی بهترین انتخاب است.

 

لباس‌های کتان و جین
شلوار‌های کتان تیره سنگشور شده همیشه پا را نسبت به شلوارهای روشنتر، بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. البته این مدل شلوار شیک‌تر است و بهتر می‌توانید آن را با لباس‌های دیگر ست کنید.
شلوارهای کوتاه که تا ماهیچه ساق پا یا بالای قوزک پا است، برای زنان کوتاه قد خوب نیست . برای ایجاد خطی مداوم و کشیده که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند، بهتر است شلوارتان بلند باشد و لبه پایین شلوار بالای پاشنه کفش شما رابپوشاند.
شلوارهایی که کمر بلندی دارند و مدل لباسی که در قسمت بالاتر کمردار است، پاها را بلندتر نشان می‌دهد.

 

پیراهن معمولی
پیراهن چسب و قالب تن نمونه بسیار خوبی برای رفتن به یک میهمانی ساده است.
پیراهن تکرنگ که از بالا تا پایین یکرنگ دارد، همیشه شیک و مد است و برای اندام شما بسیار عالی است. به طور کلی لباس‌های تکرنگ برای زنان ریزه اندام و کوتاه قد مناسب‌تر است؛ اگر اندام خود را با رنگهای مختلف به چند بخش‌ تقسیم کنید اصلا به شما نمی‌آید.
استفاده از پارچه براق و شیک هم پیراهن را زیباتر و شکیل‌تر می کند. می توانید روی این پیراهن یک کت کوتاه هم بپوشید. بازهم قد پیراهن تا روی زانو است چون پیراهن، دامن و مانتو هر چقدر کوتاهتر باشد به چنین اندامی بیشتر می آید.
چنین پیراهن کلاسیکی را بهتر است با کفشی که پاشنه های خیلی بلندی ندارد بپوشید.

منبع : www.persianv.com

 

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


زنان قدبلند
1-
از كمر بند پهن استفاده كنید
2-
از دامن خیلی كوتاه و خیلی بلند پرهیز كنید
3-
بهتر است پیراهن خود را داخل شلوار و دامن تو بگذارید تا خط عمودی كمرتان نمایان‌تر گردد
4- لباس نقش دار و طرح خطوط افقی بپوشید
5-
دامن بلند و یا دمپا گشاد بپوشید
6-
لباسهای سر تا پا یكرنگ نپوشید
7-
از گردن‌بند و گوشواره كوچك استفادهنكنید
8-
كیف دستی كوچك حمل نكنید
9-
شلوار راسته بپوشید
10-
تاپ نپوشید
11-
كفش پاشنه بلند نپوشید و از كفش اندكی لژ دار استفاده كنید

زنان قد كوتاه و ریزنقش
1-
لباس با طرح راه راه افقی نپوشید
2 -
از لباس های رنگارنگ، ملزومات بزرگ و شلوار دمپا گشاد و یا پاچه‌های تا شده استفاده كنید
3 -
دامن كوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشید
4 -
لباس‌های یكرنگ و شلوار راسته و لباس تنگ و ملزومات كوچك استفاده كنید
5 -
خطوط عمودی و لباسهای یقه هفت بدن را كشیده تر می‌كنند
6 -
كفش كمی نوك‌تیز بپوشید
7-
كفش پاشنه بلند بپوشید
8 -
از كمر بند باریك استفاده كنید

زنان چاق
1 -
لباسهای یكدست یكرنگ بپوشید
2
از كت و ژاكت بلند با دكمه های باز استفاده كنید
3 -
از روسری شالی استفاده كنید
4 -
گردنبند دراز شما را لاغرتر می‌كند
5-
كفش پاشنه بلند بپوشید
6 -
لباس یقه هفت و قلبی شكل،گردن را كشیده تر میكند
7 -
ژاكت بلند بدون اپل بپوشید
8 -
لباسهای تیره رنگ بپوشید

 

مردان قدبلند
1 -
لباسهای یكدست یكرنگ نپوشید
2 -
لباسها و شلوارهای زیپدار نپوشید
3 -
كت و شلوار با خطوط راه‌راه با خطوط عمودی و كراوات باریك و ژاكت كه طولش تا روی كمر است نپوشید

مردان قدكوتاه
1 -
كفش بوت و ساق بلند نپوشید آنها شما را قد بلندترنمی‌كنند
2 -
شلوار پاچه كوتاه و یا پاچه تا شده نپوشید
3-
لباس آستین داربه تن كنید
4 -
از نقش و نگار عمودی راه راه عمودی و شلوار راسته استفاده كنید

مردان لاغر
1 -
كراوات باریك و پیراهن و یا تیشرت یقه هفت نپوشید
2 -
لباسهای براق و با خطوط عمودی و چسبان نپوشید
3 -
كت و شلوار اپل دار بپوشید
4 -
شلوار بگی بپوشید
5 -
پلوور حجیم و یقه اسكی بپوشید

مردان چاق
1 -
ژاكت اپل دار نپوشید
2 -
كراوات زرق و برق دار نزنید
3 -
دكمه پیراهن را تا انتها و بالا نبندید
4-
ساعت باریك به دست نكنید
5 -
پلوور حجیم و یقه اسكی نپوشید
6-
بلوز و پیراهن یقه هفت نپوشید
7 -
شلوار تنگ نپوشید
8 -
لباس با خطوط عمودی استفاده كنید
9 -
از لباسهای تیره رنگ استفاده كنید

مردان شكم بزرگ
1-
جلیقه و یاهر چیزی كه روی شكم بیافتد و به آن فشار بیاورد را نپوشید
2-
شلوار را روی شكمخود نیاورید
3-
لباسهای براق و یا روشن نپوشید
4-
لباسهای گشاد و تیرهرنگ بپوشید
5-
ژاكت و شلوار یكرنگ بپوشید

 

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


 

Roberto Cavalli

روبرتو کاوالی متولد ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ در فلورانس ایتالیاست.او در یک خوانواده ی هنرمند و اصیل فلورانسی پرورش یافت و در انستیتوی هنری فلورانس تحصیل و تخصص خود را در زمینه ی رنگ آمیزی و نقاشی روی پارچه تکمیل کرد.

روبرتو کاوالی عاشق نوآوری و تجارب نوین است.در دهه ی هفتاد انقلابی را در صنعت رنگ آمیزی و نقاشی روی چرم ایجاد کرد و برای بنمایش گذاشتن هنر نوینش راهی پاریس و مشغول به همکاری با بزرگانی چون Hermès و Pierre Cardin شد.

در همان سال و برای اولین بار کلکسیون لباسهایش را بنام خودش در پاریس،رم و میلان روی صحنه میبرد.

جینهایی با استامپهای عجیب،لباسهای چرمی نقاشی شده و پارچه هایی با طرح پوست حیوانات،همه از نوآوریهای او میباشند.

روبرتو در سال ۱۹۸۰ با Eva Duringer ازدواج کرد و تا به امروز نه تنها بعنوان همسر بلکه بعنوان همکار و بازوی راست وی در کنارش ظاهر میشود

روبرتو کاوالی همیشه در حال سفر است و در سفرهایش دوربین عکاسی را یک لحظه از خود دور نمیکند.

تمدنهای مختلف دنیا و مناظری که در طول سفرهایش میبیند الهام بخش وی در خلق کارهایش میباشند.

در ۱۹۹۸ لاین جوان پسند و ارزانتر Just Cavalli را ابداع و پس از آن لاینهای Angels & Devils مخصوص بچه ها و سپس Class Cavalli را ایجاد میکند.

طرحهای گلدار و طرحهایی از پوست حیوانات از معروفترین طرحهای کاوالی میباشند.

و هنرمندانی نظیر:مدونا،درو باریمور،شارون استون،جنیفر لوپز،گوینت پالترو،بیونسه نولز،چارلیز ترون،ویکتوریا بکهام،مایکل جکسون و... از علاقمندان کارهایش بوده و همیشه در مهمانی ها و بر روی فرش قرمز لباسهای او را انتخاب میکنند.

Giorgio Armani

Giorgio Armani متولد ۱۱ جولای ۱۹۳۴،پیاچنتزا،ایتالیا است.او یکی از معروفترین و موفقترین طراحان و سرمایه گذاران حال حاضر دنیاست.ثروت وی طبق آمار مجله ی فوربس بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار است و وی پس از رالف لورن،ثروتمندترین طراح لباس دنیاست.

او کارش را در فروشگاه La Rinascente میلان به عنوان طراح ویترین آغاز کرد و سالها به این کار ادامه داد تا اینکه توسط نینو چروتی طراح معروف آن زمان دعوت به همکاری شد.

بعد از گذشت ۱۰ سال از همکاری او با چروتی و ارائه ی طرحهای مختلف برای این کمپانی،به فکر افتاد که لباسهایی با استیل و تحت نام خودش ارائه دهد.و در سال ۱۹۷۵ این ایده را عملی نمود و بدین شکل پایه های امپراطوری Armani بنا نهاده شد.

استیل وی کاملا منحصر بفرد و تا حد زیادی مردانه است،بطوری که در کلکسیون لباسهای زنانه ی وی نیز کت و شلوار عناصری تفکیک ناپذیر هستند.

Armani در کارهایش بیشتر از رنگهای سرد استفاده میکند،و به جرات میتوان گفت که رنگ خاکستری را در مد مدرن او جاودانه ساخته است.

در ۱۹۸۰ با طراحی لباسهای فیلم ژیگولوی آمریکایی توانست استیلش را به جهانیان و در سطح وسیعی بشناساند.

او همواره در کارهایش نگاهی عمیق به استیل شرقی دارد و از تلفیق آن با سبک مدرن،شاهکارهایی خلق میکند که شوهای لباس او را تبدیل به نمایش هایی باشکوه و مسحور کننده مینماید.

بدون اغراق میتوان گفت که او پرطرفدارترین و مردمی ترین استیلیست دنیاست ،چراکه لباسهای او فقط به طبقه ی خاصی تعلق ندارند و طرفداران او،در هر سن و موقعیت اجتماعی همه ی محصولات او را اعم از کیف و کفش،جین و تی شرت،کت وشلوار،عطر،موبایل و ...استفاده میکنند.Armani

از لحاظ لاین های مختلف محصولاتش،نیز یکی از استثناها در زمینه ی کار خود میباشد.لاینهایی از قبیل:

Giorgio Armani ،Armani Privé ،Emporio Armani ،Armani Jeans ،Armani Junior

A|X (Armani Exchange) ،Armani Collezioni ،Armani/Casa ،Armani Occhiali

GA BEAUTY

 

Chanel

Chanel خانه ی مد بسیار معروف فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط خانم Gabrielle Bonheur Chanel معروف به Coco بنا نهاده شد.

کوکو شانل نه فقط اولین طراح زن معروف قرن شد بلکه با تکیه بر استعداد خارق العاده اش توانست ظرافتها و ارزشهای زن را در زمینه ی مد، هم تراز مردان سازد و با طرحهای شیک و زیبایش ذائقه مشکل پسند زنان آن دوره را ؛از هر طبقه و کلاس اجتماعی،تغذیه نماید.

امروز این خانه مد توسط Karl Lagerfeld طراح آلمانی اداره میشود،اما با گذشت سالها از مرگ کوکو شانل این مارک،هنوز هم سمبل ظرافت و شیک پوشی زنانه است.

 

Prada

 پرادا یک خانه ی مد معروف ایتالیایی ست که در اصل بنام برادران پرادا شناخته شده ،و در سال ۱۹۱۳ توسط ماریو پرادا بنا شده است.

در سال ۱۹۷۸ نوه ی ماریو بنام موچا پرادا(Miuccia Prada)این کمپانی را به ارث برد و آن را به یکی از گرانقیمت ترین و معروف ترین مارکهای دنیا مبدل کرد.

موچا این موفقیت را مدیون شناخت بالایی که از مواد اولیه و کاربرد آنها دارد،میباشد.

اولین آثار وی کیفهای ساده ی براقی بودند که از پارچه های نایلونی که از آن چترنجات ساخته میشود تهیه شده بودند،اما همین انتخاب ساده سکوی پرتاب وی گشت و بدنبال استقبال فراوان از کارهای او؛اولین نمایش مد را در سال۱۹۸۹ برگزار کرد.

امروز پرادا نه تنها یک مارک شناخته شده برای کیف و کفش است بلکه لباسها،عطر،لوازم تحریر،وسایل تزئینی،موبایل و بسیاری از وسایل ساخت این کمپانی نیز علاقمندان خود را در سراسر دنیا راضی نگه میدارد.

ساخت فیلم هالیوودی( شیطان پرادا میپوشد) نیزبه محبوبیت بیش از پیش آن می افزاید.

 

GUCCI

گوچی یک خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۱ توسط گوچو گوچی،در فلورانس بنا شد.

گوچی یک چرم کار ماهر بود که کارهای خود را با تزئین بوسیله یک نوار سبزـقرمز و قطعه ی کوچک فلزی(که از زین و لگام اسب ایده میگیرد) از دیگران متمایز میساخت.

وی توانست در سال ۱۹۳۸ فروشگاهی در خیابان Condotti رم که یکی از معروفترین خیابانهای آن زمان در زمینه مد میباشد،افتتاح کند.

پس از معروفیت در اروپا،در سال۱۹۴۵ گوچی وارد امریکا میشود و با جذب مشتریانی نظیر گریس کلی،ژاکلین کندی،ادری هیپورن و...تبدیل به یک مارک جهانی میشود.

پس از مرگ گوچو،پسرانش الدو،اوگو،واسکو و رودولفو راه او را ادامه میدهند.

از ابتکارات انها میتوان به خلق لوگوی GG،استفاده از بامبو،پارچه های canvas و... اشاره نمود.

در سال ۱۹۹۰ و با ورود Tom Ford به عنوان طراح،این مارک در زمینه لباس نیز به اوج خود میرسد؛بطوریکه در ۲۰۰۶ با درآمدی بالغ بر ۷،۶ میلیارد یورو پس از لویی ویتون و شرکا،در مقام دومین مارک پرفروش قرار میگیرد.

از سال ۲۰۰۷ تا به امروز نیز Frida Giannini بعنوان طراح گوچی مشغول بکار میباشد.

 

FENDI

Fendi یک خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و آدله فندی بنا نهاده شد.این دو، کیف سازانی بودند که کار خود را در رم آغاز نموده و طی دو دهه توانستند محصولات خود را به جهانیان بشناسانند.

در سال ۱۹۴۶ بنیانگذاران این مارک اداره ی خانه مد خود را به دست کارل لاگرفیلد(که هم اکنون طراح شانل نیز میباشد) سپردند.

در سال ۱۹۶۶ لوگوی این مارک که به صورت دو حرف F در کنار هم میباشد ارائه شد و در همان سال با پشتکار و خلاقیت لاگرفیلد، اولین کلکسیون این مارک معرفی شد و شعباتی نیز در آمریکا و ژاپن افتتاح شدند.

این مارک تا به امروز نیز در سایه طراح قدرتمند خود، همه ساله با ارائه طرحهای زیبا و جذاب،علاقمندان خود را راضی نگه میدارد.

 

یک شنبه 25 دی 1390 13:18 |- آزی -|


طراح لباس فندی کارل لگرفلد می باشد که او در سال 1963 برای تیزینی، یك سالن رومی طراحی زنانه سطح بالا كه در همان سال توسط فردی به نام ایوان ریچاردز تاسیس شده بود، مشغول طراحی شد. او در ابتدا به عنوان طراح لباس زنانه سطح بالا، كار خود را آغاز كرد و سپس آن را به مجموعه آماده- پوشیدن گسترش داد؛ این مدل ها مارك « تیزینی،رم - ساخته شده در انگلستان» را بر روی خود داشت .
لگرفلد و ریچاردز، نخستین مجموعه خود را در سال 1963، با كمك یكدیگر طرح ریزی كردند. لگرفلد تا سال 1969 برای این شركت طراحی كرد. الیزابت تیلور یكی از طرفداران این مارك تجاری بود. زمانی كه لگرفلد برای این شعبه طراحی می كرد، افرادی از قبیل جینا لولوبریجیدا و دوریس دوك مشتری آن بودند. در سال 1969، گای دوویر جانشین او در این شركت شد.
در سال 1964، او به طور مستقل برای شركت كلوهه در پاریس، مشغول طراحی شد؛ كه بعدها به یكی از مهمترین شغل های او تبدیل شد. در ابتدا او تنها بخش های كمی از مجموعه كلوهه را آماده می كرد، اما به تدریج تمامی مجموعه را طراحی می كرد.
به هر حال، نام لگرفلد در دهه 70 تا حد زیادی با سالن كلوهه مرتبط بود. در آنجا به او اختیار تام داده شده بود تا مجموعه های آماده- پوشیدن زنانه عالی را تولید كند.
لگرفلد در سال 1970، در حالی كه هنوز در كلوهه باقی مانده بود؛ به طراحی برای سالن رومی طراحی زنانه سطح بالا به نام كوریل مشغول شد. این یك همكاری مختصر بود. در اولین مجموعه او برای این سالن، تمام مانكن ها، كلاه گیس های بلوند كوتاه مشابهی به سر داشتند. او همچنین شلوارك های مخملی مشكی را به نمایش گذاشت كه در زیر یك شنل مخمل بلند مشكی پوشیده شده بود.
مجموعه بهار 1973 او برای سالن كلوهه، در اكتبر 1972 به نمایش گذاشته شد. او ژاكت ها و بلوزهای كوتاه زنانه گشاد و پیراهن های ابریشمی با طرح های چاپی را به نمایش گذاشت. او نوعی دامن را طراحی كرد و آن را دامن شگفتی آور نامید؛ این دامن ابریشمی پلیسه دار كه طول آن تا قوزك پا بود، به قدری شل و گشاد بود كه این حقیقت را مخفی می كرد كه آن در اصل یك شلوار است. او در آن زمان به یك خبرنگار گفت:« به نظر می رسد كه پوشیدن این نوع دامن، یك حس و ظاهر خارق العاده را ایجاد می كند.» او هچنین مجموعه ای را طراحی كرد كه از كارمن میرندا الهام گرفته بود، و شامل پیراهن هایی با دامن بسیار كوتاه و بالاتنه دكلته و پیراهن های بلند با بالاتنه دكلته و دستمال گردن بود.
در سال 1972 او همكاری طولانی مدت خود را با فندی آغاز كرد. او طراحی خز، لباس و لوازم جانبی را برای این شركت انجام می داد.

شهرت جهانی(از سال 1982 تا كنون)
لگرفلد در سال 1982 كلوهه را ترك كرد و به عنوان رئیس سالن طراحی شانل انتخاب شد. او در همان زمان، یك قرارداد طراحی با یك شركت ژاپنی بست تا مجموعه های لباس زنانه و مردانه را برای آن طراحی كند؛ یك شعبه لباس زیر زنانه در آمریكا افتتاح كرد؛ برای چارلز جوردن كفش طراحی می كرد؛ برای بالنتین پلوور تولید می كرد؛ و به عنوان مشاور فشن با ترویرا همكاری می كرد.
او طرح های افسانه ای خلق كرده است مانند پیراهن رگباری، كه آب تزئینی در سمت جلوی لباس روان بود؛ یك پیراهن- ماشین با یك شبكه محافظ رادیاتور و یك گلگیر، و انبوهی از كلاه های عجیب و غریب.
در سال 2004 تعدادی لباس برای تور Re-Invention مدونا طراحی كرد و اخیرا لباس هایی برای تور Showgirls كایلی مینوگ طراحی كرده است. طبق برخی گزارشات، او پیراهنی برای تبلیغ عطر ماریا كری طراحی خواهد كرد.
لگرفلد اخیرا با مارك تجاری فشن بین المللی سوئدی ،H&M همكاری كرده است. در دوازده نوامبر 2004، حراج،H&M عداد محدودی از لباس های مختلف زنانه و مردانه لگرفلد را به حراج گذاشت. تنها دو روز پس از عرضه كردن این حراج،H&M اعلام كرد كه تقریبا تمامی لباس ها به فروش رسیده است.
لگرفلد در دسامبر 2006، راه اندازی مجموعه جدیدی از لباس های زنانه و مردانه، تحت عنوان نام « K Karl Lagerfeld» را اعلام كرد. این مجموعه شامل تی شرت و انواع متنوع شلوار جین است.
فعالیت های جانبی


لگرفلد به فعالیت های دیگری غیر از فشن نیز علاقه مند است. به عنوان مثال او به زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی مسلط است و تمایل دارد كه زبان اسپانیایی را نیز فرا بگیرد؛ به اشیای باستانی علاقه دارد و عكاسی نیز انجام می دهد. از نمونه عكس های او می توان مجموعه عكس دیوید میلر، طراح آفریقای جنوبی، و عكس ماریا كری برای جلد مجله وگو در سال 2005 را نام برد.
كاهش وزن : لگرفلد همچنین به خاطر تغییر شكل چشمگیر و قابل توجه بدن خود معروف است. او در طول سیزده ماه، توانست 42 كیلو كاهش وزن داشته باشد. او گفت:« من ناگهان تصمیم گرفتم تا به شكل متفاوتی لباس بپوشم و لباس های طراحی شده توسط هدی اسلیمن را بپوشم. اما این سبك ها برای پسرهای بسیار لاغر طراحی شده بود، نه مردی به سن و سال من. بنابراین لازم بود تا من وزن خود را حداقل 40 كیلو كم كنم. این كار دقیقا سیزده ماه طول كشید

شنبه 24 دی 1390 19:35 |- آزی -|


آيا تا به حال به اين موضوع انديشيده ايد که انسان هاي فوق العاده پولدار روي زمين ، براي خريد لباس ، عطر ولوازم آرايشي به کدام مغازه مي روند؟ منظورمان افرادي مانند " ملکه انگليس " يا" سلطان برونئي "‌يا " پرنس چارلز" و " بيل گيتس " و امثالهم است ! به هر حال شايد تعداد پولدارهاي روي زمين بسيار کمتر از انسان هاي عادي و متوسط باشد اما درمقابل ، قدرت خريد و توان پول خرج کردن اين افراد را هم نمي توان ناديده گرفت واگر کسي بتواند نظر اين مشتريان رابه سوي خود جلب کند و سفارشات آنها را بگيرد، مسلما ثروت کلاني را به دست خواهد آورد.ثروتي که مي تواند فرد را از همه ثروتمندتر سازد.
بيژن پاکزاد ، يکي از اين عرضه کنندگان گران ترين اقلام و سفارشات ، براي پولدارترين ساکنين روي زمين است . او در يک خانواده فوق العاده پولدار درتهران متولد شد. جهت تحصيل به مدرسه پولدارهاي سوئيس، يعني "Le Rosey " رفت و در آنجا با شاهزاده هاي بزرگ مانند " پرنس ريتر" همکلاسي شد . درحقيقت تعداد زيادي از مشتريانش را بيژن در همان مدرسه سوئيسي شناسايي و شکار کرد. او همانجا دريافت که سليقه ي آدم هاي پولدارچگونه است و به چه شکلي مي توان نظر آنها را براي خريد و سفارش اجناس به سوي خود جلب کرد.
"
بيژن پاکزاد"‌ اکنون درآمد سالانه اش از فروش عطرها و ادکلن هاي "DNA " بيش تز ٣٠٠ ميليون دلار درسال است و صاحب يکي از با شکوه ترين وگران قيمت ترين فروشگاههاي نيويورک است که درب اين فروشگاه ، فقط به روي مشتريان خاص وبه سفارش آنها باز مي شود. بيژن داراي يک هواپيماي جت مخصوصي است . آن دسته از مشترياني که نم توانند به فروشگاه او بيايند، او شخصا به نزد ايشان مي رود و براي آنها مدل لباس ، تي شرت ، عطر و .... طراحي مي کند .
او يک پول آفرين واقعي است و خيلي از پولدارها و توانگرهاي دنيا به داشتن نام او روي عطر خود يا لباس هاي خويش افتخار مي کنند. اجازه دهيد تا با بيژن مصاحبه اي داشته باشيم
راز نيرومندي و جوان ماندن من درايناست که هر روز چيز تازه اي ياد مي گيرم.
موفقيت : بيژن چه اتفاقي افتاد که تو يکباره تبديل به يک اسطوره درجهان مد و هنر شدي ؟
بيژن : راستش را بخواهيد از همان کودکي احساس مي کردم فرد مشهوري مي شوم . پدرم مي خواست من دکتر يا وکيل شوم . رشته تحصيلي ام مهندسي بود که هيچ علاقه اي بدان نداشتم ، همه شوق من به جانب طراحي بود و با علاقه وصف ناپذيري بدان مي پرداختم . از سوئيس به آمريکا رفتم و در آنجا در رشته بازاريابي به تحصيل پرداختم و همانجا اين فکر در من قوت گرفت که مد اروپا را به آمريکا بکشانم.

موفقيت : چگونه موفق شدي اعتماد اين همه آدم هاي متفاوت را بسوي خود جلب کني ؟
بيژن : با اهميت دادن به تک تک مشتريانم . هدف من هميشه شناختن مشتري و توقعات اوبوده است . حتي امروز نيز با اينکه تعداد مشتريان بسيار زياد شده است من تک تک آنها را مي شناسم. به عنوان مثال لباس يک ستاره سينما بايد با يک قاضي دادگاه متفاوت باشد، وقتي لباس را براي فردي طراحي مي کنم بايد بدانم که او درآن لباس چه خواهد کرد. در مورد من جوکي ساخته اند با اين مضمون" افراد مانند وودي آلن داخل فروشگاه مي شوند ومانند کري گرانت خارج مي شوند"
موفقيت : درچه سالي اولين نمايشگاه مد را برگزار کردي ؟
بيژن :‌ در سال ١٩٧٦ با کمک مالي يکي از هموطنانم نمايشگاهي مجلل ترتيب دادم. نمايشگاه داراي ميزهايي از سنگ مرمر کمياب و لوسترهايي گران قيمت بود و افرادي مانند خوان کارلوس پادشاه اسپانيا شاه اردن و سلطان بروئني را به خود جلب نمود.
موفقيت : اولين برخورد کارگزاران تو پس از ورود مشتري چگونه است ؟
بيژن : من از آنها خواسته ام قبل از هر پرسشي ابتدا از او پذيرايي بعمل آورند وسپس با او گفت وگو داشته باشند.از علايق وسوابق و اهدافش اطلاع حاصل نمايندو ازاين طريق بتوانند نوع لباس مورد علاقه اش را طراحي کنند، مثلا هنگامي که روناد ريگان رييس جمهور سابق آمريکا ازمن لباس گرم خواست ، پارچه جين را با آستري ازپوست مينک برايش طراحي کردم البته گاهي هم اگر افراد قادر به حضور درفروشگاه نباشند من به همراه خياطان خود به نزد آنان مي روم.
موفقيت : پارچه هايت را از کجا تامين مي کني ؟
بيژن : از توليد کننده هاي معتبر که قبلا آزمايش شده اند . من ابتدا قبل از سفارش لباسي از پارچه مورد نظر را مي پوشم تا کيفيت آن را بررسي کنم و اگر مقبول افتاد تا سه برابر هزينه اصلي را به توليد کننده پرداخت مي کنم تا حقوق انحصاري آن کالا را تضمين نمايد. اين يکي از مشخصه هاي کار من است و دليل آنهم اهميتي است که به کيفيت کالاي خود مي نهم . شايد در نظر برخي اين کارها زياده روي جلوه کند.

موفقيت : در مورد عطريات چه توفيقي به دست آورده ايد؟
بيژن : سال هاي زيادي طول کشيد تا من عطري را درست کنم که متفاوت باشد، حتي طرح شيشه آن ٨٠٠ بار پيش نويسي شد تا اينکه مورد قبول من واقع شد من عطر زنانه نمي خواستم. مخصوصا که لباس هاي من همگي مردانه هستند، از همين روبا زنان بسياري مصاحبه کردم تا بدانم چه بويي رابراي مرد مي پسندند و نهايتا موفق شدم در سال ١٩٨٨ عطر مردانه بيژن را توليد کنم که جايزه اسکار نيويورک را براي بهترين عطر دريافت کنم. البته بعدها عطر زنانه هم توليد کردم وبه پاس قدرداني از زناني که همواره حامي من بوده اند به ايشان تقديم نمودم
موفقيت :‌ در يک جمله بگو براي پول کارمي کني يا عشق ؟
البته عشق به کار; من ازاينکه توليداتي منحصر به فرد دارم لذت مي برم من به کار کردن هفت روز هفته نياز ندارم ، اما اين کار را انجام مي دهم چون به کارم عشق مي ورزم .
موفقيت : بيژن ! تو براي آدم هاي معمولي ، محصول توليد نمي کني ؟ خريداران تو قشر خاصي از جامعه هستند که شايد تعداد آنها در کل دنيا به بيست و پنج هزار نفر هم نرسد.چرا اين طبقه خاص از جامعه را به عنوان مشتريان اصلي خود انتخاب کرده اي ؟
اين مساله چندان هم درست نيست . هر چند عطرهاي بيژن با لباس هاي بيژن گران قيمت اند، اما خيلي از انسان هاي معمولي هم مي توانند آن را در مغازه هاي معتبر کشورشان خريداري کنند. من براي پولدارترين هاي روي زمين حساب جداگانه اي باز کرده ام ، اما اين دليل نمي شود کساني را که خيلي پولدار نيستند در نظر نگيرم . بسياري از بازديد کنندگان فروشگاههاي زنجيره اي بيژن ، درنيويورک ودردنياازطبقه عادي و نسبتا مرفه جامعه هستند.
موفقيت : موفقيت فوق العاده کنوني خود را نتيجه چه مي داني ؟
بيژن :‌ نتيجه مطالعه ، تامل و شکار فرصت هاي طلايي ، تخصص و علاقه ي من در علم شيمي است و در سال ١٩٨١ موفق شدم ، جايزه " lg Nobel‌" را به خاطر عرضه عطرها و ادکلن هاي "DNA " به نام خودم بگيرم . من با عرضه اين عطرها و ادکلن هاي جادويي ، ابتدا براي مردان و بعد براي زنان توانستم معناي عطر واقعي را به مردم بشناسانم و از اين راه به ثروتي رويايي دست يابم . درحال حاضر درآمد سالانه من از بابت فروش عطرهاي بيژن در سطح جهان ، قريب ٣٠٠ ميليون دلار است ، حال آنکه در آمد حاصل از طراحي لباس، يک دهم آن يعني سي ميليون دلار درسال است . من به اين اصل معتقدم که اگر قرار باشد " کائنات " ، ايده اي را به ذهن و دل يک انسان الهام کند، به سراغ انساني مي رود که آمادگي علمي و ذهني پذيرش آن الهام را داشته باشد. من از همان دوران تحصيلي به دنبال عرضه محصولي به رقيب و گران قيمت مي گشتم و عطرها و ادکلن هاي " DNA " همان چيزي است که سال هاي جواني ام را در جست وجوي آن سپري ساختم . در حال حاضر موسسه بزرگ توليد عطرهاي بيژن را به نام سه فرزندم نموده ام تا آنها از همين الان که زنده ام ، مديريت و راهبري بزرگترين و ثروتمندترين شرکت عطر سازي دنيا را بياموزند.
موفقيت : مي گويند فروشگاهي قصر مانند داري که آن را براي پولدارترين ساکنين روي زمين آماده نموده اي تا براي ساعتي در سکوت و آرامش هز چه را مي خواهند از آن جا بخرند. چه شد که به فکر ساختن اين فروشگاه قصر مانند افتادي ؟
بيژن : شم اقتصادي ! من يک تاجر زاده ام و درخانواده اي بزرگ شدم که فرهنگ پول سازي و پول آفريني درآن غالب بود. براين باورم که در رگ هاي من به جاي خون ، رودخانه اي از طلا جاري است و تک تک سلول هاي وجود من ازالماس ساخته شده اند. من خودم را بسيار گرانبها مي دانم و براين اعتقادم که اگر يکي از پولدارهاي دنيا به نيويورک بيايد و بخواهد از فروشگاهي خريد کند، حتما بايد اين خريد از فروشگاه من صورت گيرد. يک سفارش چهارصد هزار دلاري ، حداقل خريدي است که من از مشتريانم انتظار دارم و مشتريان من نيز خوب مي دانند چه موقع از من ، باز کردن درب فروشگاه را تقاضا کنند.فروشگاه بيژن هر چند به صورت شبانه روزي فعال است اما درب آن فقط به روي مشتريان خاصي باز مي شود . ديوارهاي سفيد اين فروشگاه هر هفته رنگ مي شوند.
موفقيت : آيا ثروت پدري درموفقيت شما تاثيري داشته است ؟
بيژن : الان که به گذشته نگاه مي کنم مي بينم بيشتر از ثروت پدر ، خلاقيت ، نوآوري وخود اتکايي خودم را دراين جايگاه قرارداده است . به هر حال ثروت پاکزادي ها را خيليهاي ديگر هم داشتند اما پسر هيچکدام از آنها بيژن نشد. اکنون من درموسساتم کارمندان ثروتمندرا استخدام نمي کنم، بلکه شبانه روز در جست وجوي افراد خلاق و توانمند هستم . تجربه به من ثابت نموده است که اين افراد در کمترين زمان قابل تصور، ثروت ومکنت را به دست خواهند آورد و مي تواند شرايط رفتاري و ذهني لازم ، براي برخورد با پولدارترين هاي روي زمين را پيدا کنند.

موفقيت :‌ جديدترين ايده وخلاقانه ترين محصولي که عرضه کرده اي چيست ؟
بيژن : يک ضرب المثل فارسي به خاطر دارم که مي گويد: زندگي پيچ وخم زيادي دارد . من هم يک عطر پرپيچ وخم با بهترين و الهام بخش ترين رايحه هاي عالم ساخته ام به نام "Bijan with a Twist " مي توان آن را " بيژن پرپيچ وخم " ترجمه کرد . طراحي شکل ظاهري شيشه عطر و از همه مهم تر بوي دل انگيز ، هيجان آور و آرام بخش اين عطر که مي توانم به جرات بگويم معجوني از رايحهاي متضاد اما خواستني است ، باعث شده تا من ، " بيژن پر پيچ و خم " را از همه ي محصولاتم بيشتر دوست بدارم .
موفقيت : براي ايرانياني که علاقه مندند، مانند تو در درياي ثروت شنا کنند، چه پيامي داري ؟
بيژن : اول بايد لياقت وشايستگي حفظ ، نگهداري و احترام گذاشتن به ثروت را در خود ايجاد نماييد. پول و به تبع آن خريداران پولدار، وطن ومليت خاصي ندارند. ثروت باعث مي شود که آنها به راحتي به امن ترين ، مطمئن ترين و آرام ترين نقطه کره زمين کوچ کنند ، بنابراين اگر به پول بي احترامي کنيد، براي آن خط و نشان بکشيد ، شرط وشروط برايش تعيين کنيد، به پول توهين کنيد و آن را در جاي نامناسب و براي خريد آشغال خرج کنيد، خب طبيعي است که با اينکار بي لياقتي خود را درحفظ پول ثابت نموده ايد و پول وثروت سراغ شما نمي آيد! نبايد هم بيايد. اصلا چرا بايد ثروت سراغ کسي برود که قصد نابودي اش را دارد! کدام پديده عالم را سراغ داريد چنين باشد که پول دومي اش باشد؟ آدم هاي پولدار دوست ندارند ، همه ثروتشان را صرف کمک به ديگران کنند. خيلي از آنها مايلند با ثروتي که به دست آورده اند، اززندگي لذت ببرند. آنها مي خواهند با ثروت خود بهترين ها را بخرند. بهترين احترام را دريافت کنند . با مودب ترين ، يا تميزترين و با تيز هوش ترين انسان ها دم خورباشند، خوب طبيعي است اينجا همان جايي است که " بيژن "‌و همه آدم هايي که علاقه مندند مانند او در درياي ثزوت شنا کنند، وارد عمل شوند. به خاطر دارم روزي يکي از ميليونرهاي آفريقايي براي خريد به قصر فروشگاهيي من در نيويورک آمد. او درفضاي آرام و دلنشيني که من ، حساب شده در تمام فروشگاه ايجاد کرده ام ، قدم زد و با شوق وصف ناپذيري اجناس داخل فروشگاه رابازديد نمود. ناگهان حالش به هم خورد وروي پله ها و فرش هاي نفيس استفراغ کرد . خدمتکاران وکارکنان فروشگاه بلافاصله چهره در هم کشيدند و خواستند واکنش نشان دهند که با نگاهي سريع به همه آنها گفتم که حق ندارند چنين کنند. وقتي بازديد تمام شد و آن ميليونر با يک خريد ٢٠٠ هزار دلاري ازفروشگاه خارج شد ، از خدمتکاران خواستم راه پله و فرش ها را تميز کنند. به آنها گفتم که مشتري ، وقتي وارد مغازه مي شود، درحقيفت صاحب آن است ، چرا که بالقوه مي تواند هر کالايي رابخرد. اين حق مشتري است و بايد به اين حق او احترام گذاشت .
موفقيت : آيا اززندگي لذت مي بريد؟
بيژن : چرانه ؟ اگرلذت نبرم چه کنم ١؟ زندگي من مال خودم است و دوست دارم آن را هر طوري که ميخواهم احساس کنم چرا نبايد چنين کنم ؟
موفقيت : ممکن است يک نمونه از شيوه تبليغات خود را بيان کني ؟
بيژن : يکي ازآخرين تبليغات من اينطور آغاز مي شود يکي بود يکي نبود ، در سرزميني دور مرد جواني زندگي مي کرد که به کيفيت عشق مي ورزيد.
موفقيت : آخرين پيام شما براي خوانندگان موفقيت در ايران چيست ؟
بيژن : درست است که کارخانجات و مغاره هاي من د راروپا ، امريکا ونيويورک است اما مي توانيد براي ديدن محصولات بيژن ، بدون هيچ محدوديتي ، مستقيما از داخل منزل ،وارد فروشگاه اينترنتي بيژن ( www.bijan.com ) شويد و آخرين محصولات بيژن را آنجا ببينيد. دوست دارم با شما صحبت کنم ونظرتان را درمورد محصولات خودم بيشتر بدانم .

 

شنبه 24 دی 1390 19:35 |- آزی -|


دلچه و گابانا (یا به اختصار D&G) یکی از معروف‌ترین نام‌ها در جهان فشن است که بعضا در سایر حوزه‌ها هم به چشم می خورد. این نام در حقیقت نام یکی از سالن های مشهور و سطح بالای فشن است که دومنیکو دلچه و استفانو گابانا آن را تاسیس کرده اند. شرکت دلچه و گابانا در نزدیکی میلان واقع شده است.نشانه های مشخصه تجاری دلچه و گابانا، لباس زیر به عنوان لباس رو، کت شلوارهای راه راه باریک گنگستری، کتهایی که به شکلی اغراق آمیز طرح دار و تزئین شده است، و رنگ سیاه می باشد.دومنیکو دلچه و استفانو گابانا برای طراحی لباس در صنعت هالیوود بسیار مشهور هستند. آنها لباس هایی را برای مدونا، ژیسل بوندچن، مونیکا بلوچی، ایزابل روسلینی، کایلی مینوگ، نیکول کیدمن، دمی مور و بسیاری از افراد مشهور دیگر طراحی کرده اند.دلچه و گابانا اساسا برای خلق مدلهای زنانه کاملا ساده و بینهایت جذاب و فریبنده خود معروف هستند. به آنها لقب«جورج و گیلبرت فشن ایتالیا» را داده اند.دلچه و گابانا بسیاری از اوقات از فیلم های معتبر ایتالیایی برای طراحی مجموعه های خود الهام می گیرند. دومینکو دلچه گفت: « ما مجموعه خود را مانند یک فیلم طراحی می کنیم. ما به یک داستان فکر می کنیم و سپس لباس ها را متناسب با آن طراحی می کنیمدلچه و گابانا ادعا می کنند که بیشتر به خلق بهترین و مناسبترین مدل توجه می کنند، تا اینکه فقط به گرایشات و سبک فصلی توجه کنند.دلچه و گابانا دو برند اصلی دارد:Dolce&Gabbana: که به کالاهای لوکس و گرانقیمت اختصاص دارد و رسمی تر و دائمی تر است و بیشتر پاسخ گوی گرایشات طولانی مدت است تا تغییرات فصلی.این برند، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر و کیف نیز عرضه می کند.D&G: برند غیر رسمی تر این دونفر است و سعی می کند به جای دنبال کردن گرایشات فصل، آنها را ایجاد کند. این برند جوان پسندتر و پر زرق وبرق تر است. این برند هم علاوه بر لباس، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر، جواهرات و ساعت نیز تولید می کند.

شنبه 24 دی 1390 19:35 |- آزی -|


adidas-thems

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد